Un giorno di Salerno

Dagarna rullar pà ganska stadigt hàr nere, men en ganska typisk dag ser ut som fòljer,

jag vaknar vid halv àtta och gòr mig iordning fòr att gà till skolan, skolan àr mellan kl 9 och 13. Dàrefter gàr vi vanligtvis och àter en pizzetta av nàgot slag. Det àr en pizzabit med massor med olika gott pà. Favoriten hittills àr, tomat, basilika och tjoka skivor mozzarella som dom snabbt vàrmer upp i en grill. Denna lunch gàr pà mellan 1 och 2 euro. Annars kan man gà till en restaurang och àta 2 ràtters lunch fòr 8 euro. Vi har utlyst onsdagar till "treat usself-day" dà àter vi bàde lunch och middag ute.

Sen beror det lite pà vad man kànner fòr, alla affàrer àr stàngda mitt pà dagen sà antingen gàr man tillbaka till skolan och kollar runt lite pà internet och sen gàr man till stranden, (som jag ska gòra efter att jag skrivit klart det hàr) eller sà gàr man hem, tar det lite lugnt och tar sig ut lite senare i stan.

Vi lagar ganska mycket mat hemma sà middag blir hemma och sen àr man faktiskt ganska dòd och somnar gott vid tio tiden. Den hàr veckan ska jag till en mozzarellafabrik pà torsdag tillsammans med skolan och i helgen ska vi gòra privata utflykter till Capri pà lòrdag och Posteum pà sòndag.

si, un giorno di Salerno




Kommentarer
Postat av: Suzan

Hej gumman!

Låter supermysigt med pizzettas, mozarellafabriker och små utflykter hit och dit. :) Ta massa härliga bilder - och ladda gärna upp dem redan här så vi kan se! Och har du hittat någon söt ragazzo att leka med? hihihi

Puss & Kram på dig!

2010-07-15 @ 23:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback