No going back

På engelska BBC Prime finns ett program som heter "No going back" det handlar om brittiska familjer som tar sitt pick och pack och flyttar till ett nytt land. Det handlar om deras äventyr som "nybyggare" i nytt land och språkförbistringar, försörjning och renoveringar.

Det är så jag känner just nu, there is no going back for me. Jag har tagit in på en väg som det inte finns någon återvändo på. Vägens ende vet jag inget om ännu men bakom mig smulas vägen sönder och det är bara att gå framåt, steg för steg. Just nu går farten riktigt fort, tempot är högt. Beroendet ökar för varje sekund och tanken att vända eller ändra riktining skrämmer. Vad som väntar där framme på den här vägen kan jag bara sia om. Men även för mig handlar det om språkförbistringar (om än ovanligt få), att bygga om livet, omvärdera sina föreställningar om framtiden och vara rusigt lycklig.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback