Utmaning 1

Utmaningen

Jag har läst mycket om människor som på något sätt utmanat sig själv och sitt sätt att leva. Det kan vara allt från köpstopp i ett år, till att leva utan en sak i en månad, till att säga "Ja" till allt som föreslås (med vissa etiska förbehåll). Detta kan göras för att utmana sig själv, protestera mot slit och släng samhället eller för att - se vad som händer-. Detta har grott lite i min hjärna på senaste tiden. Vad kan man göra för att utmana sig själv och utsätta sig för lite olika typer av "prövningar". Jag är lite av en tävlingsmänniska och helst tävlar jag mot mig själv.

Några av mina utmaningar hittills har varit att:

- helt sluta äta chips (7 månader)
- sluta XXXX (2,5 år)

Så jag har tänkt att utmana mig själv detta år med några små och stora utmaningar

Första utmaningen är att leva på 50 kr de närmaste två dygnen, (den 50 lappen som är på bilden). Vad tror ni? Kan man göra det? Det skulle vara 7 dollar, 3,5 dollar om dagen. De fattigaste i världen lever på mindre än 1 dollar om dagen. Så det borde gå. Frågan är, hur mycket pengar har jag kvar av denna 50-lapp vid midnatt till fredag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback