Hälsoinpiration

Idag har jag varit på hälsoinspirationsmöte genom jobbet. Vi har satt igång en hälsosatsning som ska löpa över ett år. Jag har varit en av de som planerat denna satsning.

Föreläsaren var faktiskt väldigt bra, han pratade mest om kosten och hur den påverkar oss och aktivtetens vikt för intag och uttag av energi. Det var skönt att få reda på vilka matvaror som är bra att äta. Hur dålig mat påverkar oss och hur kosten påverkar vår kropp. Det var mycket protein, fett, kolhydrater, aminosyror, syre, dopamin, kortisol-snack. Men det känns så bra att höra hur mycket kosten kan göra för att vi ska må bra. Träningen är viktigt men det räcker med 3-4 ggr i veckan med aktivitet där pulsen går upp.

Jag slutade med chips för två månader sedan, jag har helt enkelt inte rört det. Jag kan vara väldigt duktig med såna saker. Jag bara vet att jag kan nog aldrig mer äta chips i hela mitt liv och det är verkligen så dåligt för kroppen. Jag har börjat träna och jag hoppas att det ska märkas på min kropp snart. Jag försöker att äta mer nyttigt och mer grönsaker än förut. Nu ska jag göra ett riktigt försöka att bli nyttig och få en bättre kondition. Det är för min framtid skull och min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback