Idol-Ola

Jag läste en intervju med Idol-Ola och i den så sa han något väldigt smart. Han svarade på frågan vad han tycker om recensioner

" jag läser inte recensioner, om jag tycker jag är bra så är det det"

Nu tänkte jag testa den här tesen i verkligheten, du vet för alla oss som inte är sångare, artister, skådespelare eller innehar något annat kändisyrke.

Okej, here we go.

Vid kvartsamtalet i skolan.
Lärare: Du gör inte så bra ifrån dig så det räcker inte till ett mvg.
Elev: Jo, om jag tycker det är bra så är det så

A MVG ges vid nästa betygtillfälle
B Du får det betyg som du presterar som

Vid utvecklingssamtalet på jobbet
Chef: Du presterar inte på den nivån som du behöver göra för att nå resultat si och så
Anställd: Jo, om jag tycker det är bra så är det så

A Du får löneökning
B Du får se dig om efter ett nytt jobb

I verkligheten ser livet lite annorlunda ut och tyvärr så gör det nog det för Idol-ola oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback