en bra fortsättning på en bra dag

Det var ett tag sedan jag skrev och det har hänt en hel del faktiskt.

I helgen blev det premiär på nya stället Ambassadeur, rätt så okej. Stureplan har flyttat en bit upp på Kungsgatan och det märks på gästerna. Raggfaktorn var lika med noll, och det är riktigt trist. Jag vill möta ögon överallt hela tiden. Plus att måla hela stället vitt är inte helt lyckat, det blir aldrig riktigt mörkt. Man vill ha det lite mörkt och cosy när man är på krogen, kunna hångla och möta sexiga blickar i halvmörker när man är riktigt jävla snygg.

I måndags blev det inspirationsdag på Oscarsteatern. Riktigt bra och roligt. Blandade föreläsningar från stora kändisar som till organisationsgurus. Tommy Körberg var det och sjöng, körde lite skämt där emellan som jag vred mig lite i stolen över, men de medelålders damerna i publiken älskade honom. Vi fick sjunga tillsammans med Gabriell Forss också. Det var riktigt kul. Jag kanske ska börja i kör. Speciellt i hans, man märks inte riktigt lika mycket i en kör som består av 900 personer. Johan Rehborg körde stå-up, han var rolig men lite grov. En brandman som skadades i en brand berättade om sin kamp tillbaka och hur han upplevde världen halvblind i en sjukhusbädd och hans motivationer för att kunna gå tillbaka till ett normalt liv. En annan kille föreläste om kommunikation mellan människor. Han var så jäkla bra. Ann Söderlund var där och berättade om kombinationen barn och karriär. Tre barn på fyra år. Är man verkligen så dum? Man måste gilla att ligga. En hel dag med många skratt och eftertänksamheter.

Idag har varit en mindre lyckad dag. Har hunnit med mycket på jobbet men har också upprört mig massor över inkompetenta människor på mitt företag. Jag blir tokig på våra så kallade "support" avdelningar. Sen fortsatte denna trevliga dag med att hela vår prognos som vi har lagt, och satt i två dagar med, har gått åt helvete när massor med kostnader dunkade in som vi inte hade koll på. Jag och min kollega fick sitta över i kväll och lägga en ny prognos. Imorgon måste jag vara på jobbet kl sju för att fortsätta. Vi har fått sänka massor och det blir inte kul att förklara det för chefen (som är på kurs denna vecka). Detta gjorde att jag fick boka av en date som var inplanerad.

Okej nu ser vi framåt, imorgon kommer min goda vän David till Stockholm. Han har med sig en kompis och ska göra en weekend in our beautyfull city. Det blir middag på min nya favorit resturang, Kokyo. Sen blir det någon typ av pub/bar och förmodligen en utgång.

Sen måste jag nog jobba lite i helgen eftesom allt blev framskjutet. Ska nog städa lite också, och förhoppningsvis en fika på stan på söndag.

nästa vecka vill jag att det blir mer träning men tyvärr så tror jag att jag inte kommer att hinna det.

Måndag: Prognos
Tisdag: Prognos, tvättid på kvällen
Onsdag: Prognossittning Bålsta, träning??
Torsdag, jobb, Stjärnklart med jobbet...whooo. Klä upp sig mingla med alla, dricka lite goda drinkar och se lite kändisar uppträda. Diskuterade kläder med J idag, det blir nog lite glam. Så kul, Eller hur J??
Fredag: Bakis/normalt jobb, träning, inga planer för kvällen....låter bra med soffa, idol och fredag hela veckan.
Lördag; städning, shopping, mat inköp, julpyntning och jullåtar på repeat, kvällen?? någon som vill leka?
Söndag, adventsfika med mina vänner






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback