Hemma

Nu är jag hemma och så bakis och trött. Jag vet igentligen inte vilket som är boven att jag är bakis eller att jag är trött. Jag har så himmla svårt att sova efter att jag har drukit så har jag tur så kanske det blev tre timmar sömn i natt.

Jag drack:

3 cider
2 glas välkomstdrink
0,5 glas vin
1 shot

det här är en av de sista tillfällerna för mig att dricka alkohol de närmaste två månaderna. Men jag försökt att dra ner redan nu.

Kvällen isig var jättre trevlig, mycket välbekanta ansikten men även helt nya. Det känns verkligen att det var två år sedan jag lämnade studierna och ett och halvt år sedan jag lämnade Örebro. Det gick bra under kvällen, man pratade så mycket roliga minnen och fick många roliga historier berättade för sig. Men i morse när jag stod och tittade ut över universitet i dagsljus och sedan tog en promenad genom stan ner till tågcentralen så gjorde det ont i magen. Jag var illamående och obehaglig till mods. Jag ville bara därifrån, hem till hemmets lugna vrå.

Jag växte verkligen upp i Örebro, jag har haft flera förhållande där och massor med vänner, olika jobb, mycket festkvällar, tenta- och pengaångest. Jag förstår igentligen inte vad min nuvarande ångest består i när jag gick där och när jag tänker på Örebro.

Men jag saknar verkligen att vara en del i något så som man är när man är med i en förening. Det är verkligen något jag rekomenderar alla att vara. Man jobbar för något, man har massor med aktiviteter men man är med i en grupp som har ett mål som alla jobbar för.

Nu vill jag bara prata med A, men han är inte tillgänglig för mig längre, och jag sa att jag skulle ringa på måndag. Vilket är bra iförsig då jag vill verkligen smälta den här upplevelsen innan jag delar med mig till honom av den.

Anyhow, nu ska jag lägga mig tillrätta i soffan och slötitta på tv och läsa bloggar, så nu gäller det att alla uppdaterar ordentligt. Eller hur, på en lördag. Det ska bli så skönt att må bra imorgon.

Imorgon blir det förmodligen en fika med söta S, hon har så mycket på hjärnan just nu och jag är inte ens i närheten av så vuxen som hon är.

ps, jag avråder starkt för att köpa pressbyråns nya pastasallader, bläää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback