Att vara definierad

Jag är uppvuxen med Beverly Hills 90210 (tog ett tag innan jag fattade att man även skulle säga, nine-oh-two-one-oh). Varje onsdag var helig. Det är ganska sjukt att att vara så definierad av en tv-serie. Jag ville vara där, jag ville ha deras hus, bilar, kompisar, kläder, pojkvänner. Det var ju jag som skulle vara tillsammans med Dylan och senare Brandon. JAG. I riktiga världen var ingen kille god nog som inte betedde sig som killarna i Beverly Hills, att alla killar inte satt kollektivt och kollade in den där serien för att förstå hur vi ville ha det ,är svårt att förstå. (Att dom var 10 år äldre och gjorde saker i serien som ingen vanlig 17-åring gör är en helt annan sak). Men hur många av oss tjejer känner oss inte definierade av Beverly Hills?

Det har kommit hur många serier som helst efter Beverly Hills, så som OC, One three hill, Malibu, etc. men ingen har haft sådan slagkraftighet som Beverly Hills. Var det att vi hade bara tre kanal på den tiden. Beverly började sändas snart efter att kanal 4 fått sändningstillstånd i marknätet. Vi hade inte så mycket att välja på. Tänk dom som växte upp med bara en kanal - tänk att vara definierad av Hylands Hörna.

Jag kan nog ärligt säga att jag är definierad efter Beverly Hills, det är en stor del av min barndom/tonårstid. Jag tvingade mina föräldrar att på den korta tiden vi var i LA, köra till Beverly Hills och Rodeo Drive för att få se det hela i allafall, och den kända skylten. Snacka om lycka!!

Följ länken:
http://www.youtube.com/watch?v=9zFLkGBhy3Q


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback