Mitt 2007

Halvligger här i soffan och är så jäkla trött och bakis efter utgången igår kväll. Jag och några vänner från jobbet började kvällen på den nya Skybaren i skatteskrapan. Riktigt bra bar, med världens utsikt. Stockholm är otroligt vackert. Nästa gång blir det en kaffe en ljus vårkväll. Efter det blev det taxi till Golden, nja får jag nog säga. Lite folk och dålig musik.

Så nu när jag ändå sitter här bakis och dan så skulle jag kunna göra en liten recap på året som gått och ett siande om vad som komma skall.

2007
Lägenhet: Samma lägenhet som 2006 :) Lite bättre dock, äntligen blev lägenheten "klar" och inflyttningsfest annordnades i februari. En skön kväll med mina vänner. Kul att få visa upp lägenheten. Största inköpet var nog 32" tvn och den dyra men snygga tv-bänken.
Jobb: Jag började mitt nya jobb 1 januari 2007 och det har varit ett händelserikt år med massor med nya kunskaper och insikter. Jag har även haft samma jobb under hela 2007, vilket är en bedrift och har aldrig hänt tidigare. Mycket kurser under året och duster med datasystemet. Det har varit ett roligt och lärorikt år. Jag har även gjort några nya vänskaper som betyder mycket för mig.
Pengar: hänger väl rätt så bra ihop med tidigare punkt. Med jobb kommer pengarna :). har fått göra ett ITP-val som låg som ett tungt dåligt samvete i många månader innan jag skickade in valen och papprerna. Räntan har dragit iväg under året och det innebär att man får lite mindre pengar att röra sig med, men det är det värt (se punkt ovan)
Resor: Året började med spanien, sen spenderades tre veckor där nere under sommaren, Österrike hann vi med under allhelgonahelgen och hälsade på lillsyrran som pluggar där och nu avslutar vi året i spanien igen. Jag tog även bussen ner till Jönköping en helg i september och hälsade på min vän Karin.
Pojkvänner: Nja den här punkten har inte så mycket att delge, året har varit pojkvänsfri.
Kärlek: Nej, ingen kärlek här heller
Potentiella förlorade pojkvänner: 2
Vänner: Detta år har varit ett bra år på vänfronten. Jag har lärt känna nya människor detta år och några har utvecklats till vänskaper, gamla vänskaper har fått lyft och andra kanske har skynkit undan. 2007 var även året när Facebook fick sitt genomslag. Detta blev året när jag återfick kontakten med några gamla vänner, kunde ohämmnat och totalt skamlöst spionera på gamal skolkompisar, jobbkompisar och bekanta. Jag hade aldrig fått veta vilka som gift sig, fått barn eller umgicks utan facebook. Yey!
Böcker: Jag har alltid läst mycket böcker, men 2007 var ett rekordår. Jag snittade en bok om dagen under sommarsemestern och nu blev det säker fem böcker under julledigheten. Det mest jag har läst detta år var deckare däribland Stig Larssons triologi. Det gick så långt att jag drömde till slut deckarhistorier på nätterna. Årets sista bok var dock "Ingen äger mig" en biografi. 
Dröm i uppfyllelse: Detta var året då jag fick två drömmar genomförda. Ja faktiskt det är så det är, man betalar en jäkla massa pengar för att genomföra sin dröm eller så jobbar man stenhårt (som exempelvis för sina examen).

2008
Lägenhet: Ja det blir samma lägenhet under hela 2008, det kan jag nog med stor säkerhet lova. Några renoveringsprojekt kommer nog att göras under året. Badrum och sovrum ska få sig ett lyft.
Jobb: Det kommer att bli samma position och samma jobb under 2008 men jag kommer förmodligen att ändra mina arbetsuppgfiter och ansvaret kommer att växa. Det ska bli kul att gå in i ett nytt år och ha ett år i erfarenhet och kunna göra det bättre. Det är så mycket enklare och smidigare när man kan saker och ting.
Pengar: Ja nästa år kommer bli lite intressant. Det blir en ny löneförhandling i mars vilket kommer förhoppningsvis att pigga upp ekonomin. Sen ska jag nog börja pensionsspara, CSN inbetalningarna kommer väl att gå upp men inkomsskatten går ner. Räntan? ja det blir den stora frågan under 2008.
Resor: Året börjar i spanien. Jag vill så gärna åka över till USA i vår. Spanien i sommar blir givet. Sen får vi se.
Pojkvänner: Hoppet är det sista som överger en
Kärlek: En himmlastomande kärlek skulle ju inte sitta helt fel
Vänner; jag vill bara att mina vänner ska må bra under och att vi får många roliga stunder ihop och ställer upp för varandra när vi behöver varandra.  
Böcker: Undra om det finns kvar några böcker på Pocket-shoppen för mig att läsa?
Drömmar: Designerväska!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback