Jul i mitt hus

I söndags så firade jag första advent här hemma med mina vänner. Det var jättetrevligt, jag hade verkligen bullat upp med glögg, saffranskaka, kladdkaka, pepparkakor, lussebullar (tack suzan) och godis. Jag hade julmusik på och städat och fejat hela dagen. Nu är det julpyntat och jag myser verkligen av att komma hem på kvällarna.

Annars då, jo jag kämpar på, tar en dag i taget, och försöker att se ljuset i tunneln. Låter som jag är sjuk, nej det är jag inte jag är bara sjukt trött och jobbet tar alla krafter just nu. Veckorna fram till jul kommer att gå så fort. Jag hoppas att nervarvningen i spanien kommer att sätta fart på hormoner, enzymer och dopaminer.

Det är jobbigt på jobbet just nu men igentligen orkar jag inte ens prata om det. Jag tycker det är jobbigt att dela med mig för det betyder att jag måste förklara så mycket och det har jag inte energi till. Jag vill bara att någon ska förstå, dela samma erfarenheter.

Jag är stressad på ett sätt som jag inte känner igen från tidigare stress situationer. Jag har stressymtomer som jag inte känner igen heller. Jag vill bara sova, vara för mig själv och inte få några som helst krav ställda på mig. För ärligt, jag tror inte jag skulle kunna leverera.

Att se fram emot den här veckan, ja det skulle vara den en så länge helt oplanerade helgen (första på länge). Å på söndag kl 20 på kanal 3 så kommer min favorit film att visas, Love actually.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback