jag lovar

att inte göra om min blogg till en modeblogg, men jag läste om den här listan på hotspots blogg och tänkte att jag skulle faktiskt också behöva göra en inventering, men inte på papper. Så jag gör det här i stället.

listan kommer från Ebba:

Två par jeans
- Tre faktiskt
En kashmirkofta - Nej
Ett par svarta finbyxor - Jo, men de sitter åt lite över midjan
Ett par svarta shorts - Ett par svarta som går strax ovan knät och ett par guldbeiga korta.
En vit skjorta - Ja eller nej, ingen traditionell vit skjorta. Men två lite tuffare vita skjortor.
En kavaj - Ja en veromoda kavaj, kritstrecksrandig.
En svart kofta - Nej! skandal
En kofta i en annan färg - Jo en vit från Zara
En jeanskjol - Japp
Två svarta toppar - Bara två?
Två vita toppar - Bara två?
Två svarta linnen - nja, bara ett snyggt från Filippa K.
Tre vita linnen - Nej, knappt ett.
En trenchcoat - Ja
En vinterkappa - Ja
En svart klänning - Nej, måste införskaffas

SKOR
Ett par partysandaletter - Nej det har jag inte
Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - ja, både och
Ett par ballerinor - Ja, 10 dollar i San Diego
Ett par partyskor - Ett antal...
Ett par söta gummistövlar - Skulle inte komma på frågan
Två par gympaskor - Tre eller fyra, ett par som används

ACCESSOARER
En mellanstor vardagsväska - Ja, guccin
Ett par mörka solglasögon - Mina älsklingar från RayBan
Ett par skinnhandskar - Ja
En pashminasjal - nej, men min rosa bomullssjal från Maud Adams kollektion, hundra år sen men ett av mina bästa köp.
En weekendbag - Nej, men jag använder guccin till allt 
En partyhandväska - Absolut
En kuvertväska - nej

Analys: måste införskaffa några saker så som en svart enkel klänning, några vita bas linnen och definitivt en svart kofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback