Att skriva ansökan

Sitter och fösöker skriva ihop en ansökan till ett jobb som personalassistent. Men just nu har jag skrivkramp eller black-out är nog en bättre förklaring. Jag vet inte vad jag ska skriva och hur.
Jag har fixat till CV;n i allafall. Men brevet......

Borde ta mig ut på en promenad och få lite syre. Det kanske sätter igång entusiasmen.

och när vi ändå är inne på ämnet ansökningar, är det någon som blev det minsta förvånad över "nyheten" att kvinnor diskrimineras i rekryteringsprocessen.....
Det är ett strukturellt problem och kvinnor diskrimineras och behandlas annorlunda oavsett vilken situation, ålder och etnisk bakgrund man har. Arbetslivet är den sfär där diskrimineringen flödar och jämställdehet är som mest motarbetad. Men så länge vi kvinnor inte kan samla oss och visa att vi utgör 50% av det här samhället och att det borde byggas för oss också så tror jag inte att mycket kommer att hända. Så länge vi tillåter härskarmetoder och försöker skylla på individen och döljer den manliga överordningen så kommer könsordningen att bestå.


Det kvinnor dock kan försöka göra är att hitta jämställda män som inte använder sig av våld för att vara säkra i våra hem (artikel dn.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback