Kalmar Kalmar

Jag ska till Kalmar imorgon och stanna över helgen. Min syrra pluggar där så nu ska familjen ner och hälsa på. Hon har målat om i sin hall så det ska bli kul att se.
Tänk om man själv hade kunnat göra det när man var student. Men det är skillnad på att ha en bostadsrätt och en studentlägenhet.

I kalmar pratar dom roligt, det är en sån utpräglad småländska som är hemsk rolig att imitera. Ni skulle ha hört mig i fredagsnatt när jag vinglade upp för Birger Jarlsgatan och sa "jag kommer från kalmar" och "det går bra för sverige" på min värsta/bästa kalmar imitation. Jag är så rolig ibland.....
Bakgrunden till att jag gick runt på detta sätt var inte lika rolig dock. Men det är en helt annan historia.

En gång var jag i Kalmar i studentsammanhang, det var kul. Då sjöng vi kalmarvisan. Åt på studentpuben och dansade på kåren.

Nu ska jag packa.

Ha en bra helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback