Hej, Hej, Hej

Tillbaka i Stockholm, åh det är skönt. Idag har jag shoppat för massor med pengar. Men allt var billigt var för sig, men det blir mycket pengar tillsammans. Bäckar små gör en å. Jag köpte två toppar på H&M, en vinterkappa på Vila och en granitfärgad tröja på VeroModa. Jag håller på och förnyar och kompletterar min gaderob. Det är kul. Nu måste jag köpa mig en svart väska och svarta stövlar + ett par stövletter. plus plus plus. Det finns så mycket jag vill köpa just nu. Tyvärr är det månaden med lägsta lönen i och med att det är juli lönen som kom nu där jag tog 13 dagar semester och jag försöker spara så mycket som möjligt för lägenheten.

Kalmar var trevligt, jag har mainly sett två saker. IKEA och Kalmar slott. Sen av misstag åkte vi över Ölandsbron. Fråga mig inte hur man kan göra det av misstag men det gjorde vi. Så jag var som utomlands fem minuter fast det inte är utomlands, men det känns så ändå. Vi vände vid brofästet och åkte tillbaks. IKEA var roligt, då kunde jag ostört lyssna på kalmariterna och skratta bakom en bokhylla åt deras roliga dialekt. Sen gick vi en guidad tur på kalmarslott. Helt underbart. Åh vad jag älskar svensk historia med alla dessa knäppa kungar som åkte runt bland sina slott och renoverade dem och tog in skatt. Men även den mörka historien med fängelsehålorna och dess fångar, det var grymt. Undra hur skjutsingen vi har blivit så humana på senare tid? men tur är väl det.

godnatt godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback