CV

Att uppdatera CV och skriva brev tar tid, satt igår och gick igenom en av de där uthyrningsföretagens hemsida, uppdatera CV:et, skrev nytt brev, letade igenom jobben och försökte i allmänhet lära mig hemsidan, då logiken hos webdesignen måste ha totallt kollapsat. Idag blir det nästa och så vidare.


Att skriva CV är inte det lättaste, jag är ingen datamänniska alls så att jag kan göra fin design, jag är stuck med vanligt sidhuvud och brödtext. Arbetsförmedligens fina lilla bok om hur man går tillväga att skriva CV och brev var fruktansvärd. Det blir att googla på utformning av CV. Jag hittade en jättebra sida för flera år sedan från en kommun som gav finfina tips på att utforma CV:n, men kommer inte ihåg vad kommunen hette. Så har ni några tips ge dem gärna.


Annars tycker jag nog att breven är hemskast vad sjutton ska man skriva. Speciellt om sig själv, min största passion i livet är att resa men det kan man ju inte skriva. Då återstår ju bara att umgås med vänner , träna och äta god mat. Hua vad intressant. Det skulle vara bättre om man älskade att arbeta i trädgården (men jag är absolut inte praktiskt lagd) eller fortfarande var aktiv i en förening som jag var för ett år sedan.

Sen hoppas jag att arbetsgivarintyget  kommer så jag kan skicka in anmälan för a-kassa, shit det känns konstigt. Jag har varit med i facket och a-kassan i flera år för att jag anser att det är viktigt att man gör som ung. Men jag trodde nog inte att jag verkligen skulle behöva det, det var nog mest in worst case.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback