Fågelbajs, tur?

För en tid sedan hade jag ett dygn fyllt av fågelbajs, men som ni vet så säger man ju att det betyder tur.
Det skulle vara tråkigt om det betydde otur igentligen - eller hur. För om man tänker på det, hur stor är chansen att en fågel bajasar på en? Alltså borde det betyda tur, både för att säga otur är så uppenbart och chansen är så liten. I allfall så hade jag väldigt mycket tur den här dygnet.

Jag kommer hem efter en mycket trevlig kväll med en god vän och ser att hela mitt köksfönster är täkt med läskigt vitt fågelbajs. Detta kan jag inte säga är tur, både för att det innebär att jag måste städa upp skiten och att mitt fönster är typ helt omöjligt att få upp. Så jag låter faktiskt det vara och går och lägger mig och hoppas på att det ska regna.

Dagen efter ska jag träffa en god vän i stan, jag väntar på tunnelbanan och över gatan på ett staket sitter en fågel och skiter - jag ser det och tänker "fågelbajs" i försig får det mig att fundera över hur jag ska få bort fågelbajset på mitt fönster - men jag hoppas fortfarande på regn.

Tunnelbanan kommer och jag åker in till Slussen och ska gå av där. (Slussen har blivit mitt nya hängställe, väldigt mycket av mitt liv utspelar sig kring denna T-bana på sistone) I allafall...Jag är på väg mot spärrarna och där i ögonvrån ser jag något som faller mot mig, jag viker undan snabbt, jag kan vara väldigt snabb ibland, men inte tillräkligt fågelbajset är hamnar rakt på min jacka. Detta måste verkligen innebära tur.....

Jag hinner stoppa min vän från att krama om mig och medan han skrattar åt mig och jag tycker allt är väldigt olustigt så går vi till fiket och jag tvättar bort allt. Men av en händelse så börjar det regna, fiket är mysigt, vännen är god och livet känns väldigt bra.

-dock var jag ändå tvungen att tvätta bort fågelbajset från fönstret och jag väntar fortfarande på lottvinsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback