Typiskt

Jag blir när intill aldrig sjuk, men nu dras jag med en envis hosta och kli i halsen. Det har inte brytit ut på riktigt ännu och jag undrar hur mycket som igentligen bara är stress. Flytten går ju som sagt på lördag och det finns mycket kvar att göra även om jag börjar se ljuset i tunneln. I natt sov vi för första gången i vårat nya sovrum, det är ett mycket stort rum kan man konstatera, sängen bara försvann. Men snart så blir det mer möbler där inne och mysfaktorn kommer öka. Just nu är det mycket minimalistiskt, en säng, ett sängbord och en stol. Kontoret är dock desto mer överbelamrat och vardagsrummet är iordning för att ha mina grejer där tills vi kan börja inreda på riktigt.

Har ju börjat packa hemma hos mig och jag gav mig på köket igår, började en låda med köksgrejer som inte ska med, det blev faktiskt rätt så mycket grejer. Det är även så himmla skönt att slänga. Förut hade man en tendens att spara på det mesta men nu känner jag att "nä den där är inte så himmla snygg och vill jag ha en sån så köper vi det" så pang ner i den svarat sopsäcken eller ner i "spara"-kartongen. Till exempel hittade jag fyra ganska fula glöggmuggar - dom åkte i sopen, skönt! Eller den lilla kaffeservisen (som ingen människa under 40 dricker kaffe ur) åkte ner i sparakartongen.

Men man kan bara konstatera en sak och det är att jag är grymt omotiverad att vara på jobbet just nu. Helst skulle jag vilja ligga under täcket eller fortsätta packa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback