JULLEDIGHET!

Äntligen julledigt, 37 minuter sedan för att vara mer exakt. Jag har inte skrivit här på hur länge som helst och det är väl mer eller mindre för att det har varit för stressigt senaste tiden och livet har varit allmänt jobbigt. Men en liten recap över den senaste tiden tänkte jag försöka mig på innan jag önskar alla en god jul. Plus, det känns som jag har försvunnit från jordens yta och det känns inte bra.

- Jag åkte på matförgiftning och låg från lördagnatt till tisdag i magkramper som jag inte ens önskar min värsta fiende.

- jag har lämnat in en prognos som stressade mig så pass att jag helst ville gå hem och lägga mig under täcket. Vilket jag även fick göra i och med matförgiftningen, men jag hade helst besparats kräkandets.

- Jag har handlat julklappar och är nästan helt klar. Jag kan bara säga att PUB är mitt nya favoritställe, mest för att personalen är fantatstisk.

- vi har fått ganska mycket i iordning här hemma och vi har köpt och klätt en julgran som är underbart vacker

- vi har varit på Skansen med goda vänner, mycket mysigt och kallt, avslutades med fika på espresso house, as uasally

- bestämt mig för att köpa gymkort på SATS, nästa år ska jag bli stark och smidig

- förlorat mitt jobb som jag känner det, omorganisation på jobbet under 2009 - vet ingenting

- varit på två glöggfikor som var mycket trevliga, hade önskat att jag hade haft lite ork till att ordna glöggfika även jag, men ibland tar orken helt enkelt slut. Dock ska mina föräldrar och J mamma komma över och fika imorgon. 

- fått 3 julkort från mycket ordentliga människor, ska bättra mig till nästa år

+ tusen andra saker som inte är så intressanta, men jag kan bara säga att den här ledigheten är så efterlängtad. Ska bara ta det lugnt och försöka hinna med roliga saker. Informationen om omorganisationen på jobbet tog väldigt mycket på krafterna och jag gick väl mer eller mindre hem och var helt förstörd. Visst jag gillar förändringar, men helst sånna som är initerade av mig själv och det "värsta" i hela kråksången är ju att jag älskar mitt jobb. Jag kan bara konstatera att 2009 kommer bli ett intressant år, jag får bara vänta och se på vilket sätt. 

Nu ska jag sakta men säkert ta mig tillbaka till jordens yta och sätta ett litet avtryck. 

Jag vill önska er alla en God Jul och ett riktigt gott nytt år, vi ses, vi hörs och vi tycker om varandra

kram kram



 

Kommentarer
Postat av: vero

Äntligen ett livstecken från mademoiselle! Jag hoppas ni får en riktigt mysig jul tillsammans i "lilla" lyan. Stor kram till er båda!!

Postat av: Carina

Kul att se att du e back in business =)



Hoppas ni får en härlig jul, med underbar ledighet!

Kram

2008-12-23 @ 08:48:05
URL: http://dorisday.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback