SJÄLVSTÄNDIGHET

Mina härliga tapeter är uppe.

Okej, men nu antog jag att man skulle välja svenska ord. Det kanske inte alls innebar det men jag tycker dock att ord på ens modermål (märk noga att jag inte skrev svenska) är förmodligen vackrast. Och sen, vilken konst är det att hitta vackra ord på italienska? Men det har förmodligen inte så mycket med innebörden att göra. Nej svenska ord betyder något genom associationer. Ja, jag kanske var lite enkel i mitt val, men här kan ni få några till. Fjäril, sommaräng, jordgubbar, fiol, ö (tänk att nått så stort fick bara en bokstav). Men det kanske är fel av mig oxå för man borde ju bara ha ett ord som man tycker är vackrast. Det kan jag verkligen inte välja.

peace, love and understanding, plus massförstörelsevapen för att hota med när andra inte gör som man vill.

Kommentarer
Postat av: V

De borde vara lite mer specifik när de ber en att välja vackraste ordet. Jag gick på det som jag tycker låter vackrast och lät mig inte begränsas till enbart svenska...hmmm vackraste svenska ordet. Det måste jag få klura på! :-)

2006-10-12 @ 20:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback