godmorgon

Ja,lite sent för godmorgon, men jag har sovit jättedåligt i natt och nu på morgonkvisten drömt väldigt mycket. Ett tecken på oro förmodligen. Hoppas att arbetsgivarintyget har kommit idag, måste kolla in posten.

Idag är en sån där dag som är totallt inbokad av massor med saker som jag måste hinna som att ta mig igenom resten av ams.se.

Ams.se är intressant tycker jag, eller speciellt platsbanken. I och med att jag bodde och studerade i en mindre stad i Mellansverige så var det liksom inga problem att kolla in jobben så där en gång i månaden. Det var 200 jobb tillsammans, så man kunde liksom trycka alla jobb och gå igenom. I Stockholm är det 3000 jobb, och då har man redan gjort sållningen till att enbart ta med Stockholm. Så jag måste absolut bli effektivare att hitta just jobben som passar mig.

Nej nu måste jag ta tag i allt, börja med frukost/lunch och göra en "Att göra lista", min favorit då kan man stryka över och så känner jag mig jätteeffektiv.

Kommentarer
Postat av: erika

Känner igen det där med att inte kunna sova. Varför ska det vara så många tankar som snurrar i huvudet just då? Något bra svar har jag inte...

Håller med dig om "att göra"- listornas underbara funktion. Känner man sig inte bra på något annat kan man i varje fall se på listan vad man åstadkommit!

Men kom nu ihåg att hålla modet uppe, det kommer att ordna sig - det vet jag. (Men jag vet också att man till slut kan spy på sådana hurtiga uppmuntrande ord när man själv verkligen ifrågasätter hela sin utbildning, arbetssituation och samhällets oerhörda kompetens...). Det är då man ska ha vänner och gå ut och äta och ha trevligt! Därför ringer jag i kväll!

Ha nu en bra dag allihopa!

2006-04-06 @ 11:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback