Debatter


Nu går vågorna höga i media Sverige, ungas arbetslöshet diskuteras kraftigt. Agenda tog upp det igårkväll och idag finns några intressanta artiklar i SvD. Vårbudgeten är snart lagd också får se vad våran kära vänsterflank har kommit med för fina lösningar på ungas arbetslöshet om inte då akademikerjobben, plusjobb och bygga ut högskolan ännu mer är det enda, och förstod jag det hela rätt när det skulle höjas studiemedel med 300 (!) kr varav 100 var bidrag. Man tackar och bugar eller? Dessa åtgärder är inte på något sätt a-kassegrundande eller pensionsgrundande och kommer förmodligen att utkonkurrera riktiga jobb i kommunerna. Härligt.....


Kommentarer
Postat av: Mel

Hejsan
Jag hade en liten ambitiös blogg ett tag som helt klart länkar till din. Jag kanske ska ta tag i den
igen så kan vi vara två som bloggar om arbetslösa akademiker. Jag har i och för sig jobb men definitivt inte inom det område jag pluggade till i sex år...
Här är adressen: http://melspolitik.blogspot.com/
Börja från botten, sista inlägget är om Åke Green och har inte mycket med akademiker att göra.
Lycka till! Verkligen lycka till! Jag har varit nära arbetslöshet några gånger även om jag klarat mig, jag håller tummarna för dig!
/Mel


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback