En dröm

I sommar kommer jag att genomföra en dröm som jag har haft länge. Jag ska till Italien på språkresa. Hela Juli ska jag vara i Salerno som ligger 3 timmar med tåg nedanför Rom. Jag lovade min farfar för många många år sedan att jag skulle lära mig italienska, jag kommer till och med ihåg hur jag lovade det. Nu säkert 20 år senare (om inte mer) så ska jag infria mitt löfte.

Jag ska gå i skola fyra timmar om dagen, bo i delad lägenhet med andra studenter och leva livet där. Jag bokade resan i februari och har ända sedan dess längtat något fruktansvärt. Jag ska äntligen få tillbringa mer än bara några dagar i Italien och verkligen insupa atmosfären. Förhoppningsvis kommer dessa veckor att innebära, många utflykter till kringliggande byar och städer och även Kapri, Neaple och en helg i Rom.

Jag är otroligt spänd inför vad dennar resa kommer att innbära för mitt framtida liv. För att den kommer att påverka mig på alla sätt och vis är jag alldeles säker på.

Jag kommer att låta er följa min resa här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback