Äntligen!

Nu är det äntligen klart med vilka som ska hyra min lägenhet. Det blev ett mycket trevligt och positivt par som var och tittade på lägenheten i tisdag. Vi ska skriva kontrakt i nästa vecka och inflyttningen är satt till 1 november. Just det, uppdatering of the list måste göras.

Jag blev så glad att just det här paret ville hyra, dom verkar jättebra och mysiga och kommer ta väl hand om min lägenhet under det här året. Det känns tryggt. 

De andra två paren som kom och tittade i tisdag var helt klart skumma, no good wibe there. Ena paret var från Polen tror jag och killen sa inte ett ord och stod mest och hängde i dörrposten och tjejen undrade om det var en svart eller vit utyrning och vad en hemförsäkring är för något!! Det andra paret var ett par i trettioårs-åldern, jurister, som verkade väldigt lovande när jag ringde upp, men som också var helskumma. Tjejen sa inte ett ord knappt hej, ingenting, hon stod och log lite och tittade på sin pojkvän, det blev riktigt obehagligt efter en stund, J trodde att hon var döv, stum eller inte pratade svenska. Men hallå, då säger man ju det, eller tecknar eller nåt. Nä där var inte alla hästar hemma, (eller hur man nu säger). Sen började killen tjata om förrådet som jag råkade nämna i förbifarten. Han ville promt se det, och jag inser att jag knappt vet vad det ligger och vart nycklarna är. Pinsamt! så jag springer runt där nere i källaren och försöker öppna alla dörrar. Usch! 

Men å andra sidan är det bättre att jag kom på det nu så att jag har lite tid att fixa fram nyckeln till paret som ska hyra. Dom har iförsig inte sagt nåt om att behöva förrådet men det kan ju vara shysst iallfall. Undrar vad jag lagt nyckeln? Var nog nere en gång och kollade in det förrådet, men har använt mig av mitt stora, som jag måste behålla under uthyrningen. 

Well, det är klart och jag behöver inte oroa mig längre för detta. Skönt!   

Kommentarer
Postat av: Vero

Vad skönt då att det är ordnat!



Hoppas allt är bra annars!

Ha en skön helg!

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback