Jag filar på min lista och detta hamnar faktiskt under mat

Stryker och kommer på ytterligare grejer att sätta upp på listan, det kommer nog aldrig att ta slut. Men man får se det som små framsteg för varje grej som blir fixad. Idag har jag shoppat lite, två toppar i en underbar mörk lila färg. En glansig blus-skjorta som jag ska ha på lördag när vi ska fira Js farmor och farfar som firar 60 års bröllopsdag. Fatta 60 år, det kommer man aldrig komma upp i om man inte lever sjukt länge. Min kära mor och far firar 29 år den 3 november.

Imorgon ska jag börja flyttstäda min lägenhet, usch vad tråkigt. Ska börja med att förebereda redan idag och ska hämta dammsugare hos mamma och pappa. (Jag har inte hittat damsugarpåsar till min dammsugare ännu så den har varit obrukbar i ett par månader). Varför ska det vara så svårt med dammsugarpåsar för? (Ska nog tilläggas att jag har inte bott där heller) Köket och badrummet blir nog jobbigast, frosta av frys och göra rent ugn. Men men, det är bara att hugga i.

Jag har fått lov att planera söndagen med minimalt med gnäll från J, vi ska göra några saker som jag tror att han kommer tycka är lite tråkiga men även roliga och mysiga saker ska hinnas med. Jag ska laga söndagsmiddag, förra söndagen gjorde J kalvstek med kokt potatis, ärtor och brunsås. Vilken husman! Idag blir det rester iform av pyttipanna på den kalvsteken. Jag funtar på att göra något italienskt med både förrätt och varmrätt.

That was it so far

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback