Att ha det perfekt

Jag är ganska så perfekt jagande, allt i mitt liv ska gärna vara riktigt bra och gärna så nära perfekt som det går. Nu är det ju bara att konstatera att perfekt kommer jag aldrig bli och jag är inte i närheten av att vara perfekt heller. I bloggvärlden så finns det ett antal blogg-tjejer (kvinnor) som framställer sitt liv som att vara pefekt. Men jag tror tyvärr att för att "ha det perfekt" så måste man nog välja. Man måste välja det som man kan vara perfekt på. Man kommer aldrig att hinna vara perfekt på alla områden. Så väljer man hemma livet med barn och hem och en man som "försöjer" en så kan man ha hemmaliv i perfektion. Well, jag kommer aldrig att ha det perfekt och det får jag lära mig att leva med för annars kommer jag vara utbränd innan jag fyller 35. Om perfektion är en kvinnofälla så är utbrändhet ytterligare en.

(jag vet inte om jag får det jag vill sagt, men jag är trött)

Kommentarer
Postat av: Vero

Men hallå.. .. perfect is booooring. Its the imperfections that are exciting. :-D



Kul med flytten!!!! Spännande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback