Året som har gått - 2008

2008 har varit ett väldigt speciellt och annorlunda år för mig, här kommer en resumé över året som har gått.

Jag kom hem från Spanien i början av januari och var smalare, brunare och definitvit piggare - helt enkelt ganska mycket snyggare mot i december. Jag såg mycket fram emot att börja mitt andra år på jobbet. Jag såg möjligheterna att kunna utveckla allting ytterligare ett steg som mycket roligt. Det är lite speciellt när jag man jobbar mot ganska styrda regler så som ekonomi ändå är, och man är bara med om allting en gång per år. Så i vissa fall har jag bara gjort saker två gånger nu. Så piggare och brunare så kom jag och en vän överens om att gå ut, så den 17 januari pakerar jag min lilla rumpa på en barstol på Grodan (i hopp om att det ska finns ett dansgolv - vilket det inte gör) och träffar mannen i mitt liv - J. Vi går vidare till Berns och där sitter vi och pratar i flera timmar, när vi ska gå så frågar J om mitt telefonnummer och jag langar upp ett visitkort och tänker inte så mycket mer på det, men några dagar senare så ringer telefonen och det är J som undrar om vi ska ta en drink på Rival kvällen efter. Javisst, svarar jag, drinken på rival blir faktiskt en fika på närliggande fik och det är starten på a lifetime of fika :) Denna månad gör jag även mitt livs klipp, säkert 20 cm åker av håret jag får en helt underbar page, känner mig som världens snyggaste tjej. 

Andra februari räknar jag och J att vi blev ihop, och vi är ganska oskiljaktiga från den stunden förutom några veckor i mars. Jobbet rullar på, äntligen kommer första prognosen. Tiden har varit rätt så stillastående tillsdess, men här tar det fart. Får även information om att jag kommer att få en bonus utbetald från min arbetsgivare, jag börjar febrilt fundera på vad jag ska använda pengarna till. 
 
I mars åker J till cypern i tre veckor och jag och S åker till Teneriffa en vecka. Teneriffa var fantastiskt, riktigt härligt väder, varmt och soligt, bra shopping och bra mat, vi tar det ganska lugnt, och det enda vi gör förutom att sola och bada är att vi spelar tennis en dag när det var lite moln. Underbar semester och jag hoppas att en liknande resa kommer att finnas med under 2009. Pefekt tid att åka.



 I maj kommer lönebonusen och den kliar i fingrarna, jag bestämmer mig för att göra en riktigt investering, jag köper mig en fantastisk märkesväska, Bayswater från Mulberry. Den är min ögonsten.

Se hela bilden

I maj har jag även äran att delta på en av mina närmaste vänners bröllop, ett otroligt vacker tillställning på Tyresö Slott en av årets varmaste dagar. J var oroligt snygg i en mörk kostym och jag hade köpt en lila klänning från Kookai. Men inget gick upp mot brudparet. Dom var så samlade och vackra. En mycket minnesvärd kväll med god mat, roliga tal, dans och drinkar.

I juni firar jag min 28-årsdag, tre gånger, jag kommer ihåg att jag skrev i bloggen att nu får det vara nog. Jag firade med familjen, J och senare med vänner, grillparty och mycket drinkar. Jag fick ett spel som jag fortfarande inte har provat. Det är faktiskt skandal.

I juli tar jag efterlängtad semester, 3 veckor som spenderas i Spanien, varav J är med en vecka. Den månden gick förbi i lugn takt, sol, bad, middagar, shopping och umgås med vänner. När jag kommer tillbaka flyttar jag in hos J, jag åkte inte ens hem på hela första veckan. Efter den veckan börjar jag och J prata om att flytta ihop och efter två dagar av diskussioner så kommer jag och J överens om att jag ska flytta in i januari 2009.

Augusti flyter väl på rätt så lugnt, jag börjar planera  för inflytt, och börjar försiktigt berätta för familj och vänner, lite jobbigt att berätta för den inneboende vännen att han måste börja kolla runt efter ett nytt boende. Plötsligt börjar tiden gå mycket fort, vi börjar planera för inflytt, uthyrning av min lägenhet och renoveringar. Första veckan i september börjar vi renovera garderoben för vi inser att det kommer inte finnas någon plats för alla våra kläder. September flöt på i renoveringstakter. Det var att slänga ut gamla saker och möbler. 1 januari 2009 blir artonde oktober, då går flytten, några goda vänner hjälper till att flytta ut ur min lägenhet och på två timmar är allt klart. Jag var väldigt stressad över flytten, städning av lägenheten, packandet och allt men det gick bra. I mitten av november flyttar den inneboende vännen ut och det känns verkligen som en lättnad, äntligen är vi ensamma och börjar inreda. December kommer och jag ser fram emot ledigheten mer och mer, det är väldigt stressigt på jobbet som alltid när det är prognos fyra och bokslut. Men allt går bra och jag har ordning på allt till slut. Hemma fortsätter vi att få iordning och julen står för dörren. Vi bjuder in våra familjer till den 23 december på glöggfika och det blir väldigt trevligt "svärföräldarna" går bra ihop. Nyår firar vi här hemma i lägenheten, vi blev ett ganska stort gäng och alla hade väldigt roligt, det uppstod till och med ett spontant dansgolv.

Nu ser jag framemot 2009, det ska bli ett intressant år på jobbfronten i och med omorganiseringen. Jag ser fram emot resor och det dagliga hemmalivet. Jag är även väldigt peppad inför att börja träna då jag ska köpa träningskort på SATS.
Jag ska även lova mig själv att vara lite lugnare och chilla, jag har varit ganska stressad de senaste månaderna.

Följ mig här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback