Jönköping



Helgen har spenderats i Jönköping. Jag var och hälsa på en god vän som bor där. Hon har bott där i två år och det är ju lite pinsamt att man inte varit där före. Men nu blev det av iallfall. Det blev en väldigt spontan grej, men det är ju det som är roligt.

Jag åkte ner i fredags eftermiddag med buss och somnade ganska omgående på bussen. När jag kom så blev jag upplockad av Karin och sen gjorde vi oss ordning för middag på stan. Blev middag på en mysig spansk inspirerad resturang med olika tapas rätter. Sen efter det blev det två bar besök.

På lördag vaknade vi till strålande sol och tog bilen ut till Gränna. Gick ut och in ur polkagrisbutiker. Sen åkte vi tillbaka in på stan, käkade lunch, fika och gjorde lite shopping.

På lördagkvällen blev det förfest hos en kompis kompis till Karin, en del blandat folk väldigt trevlig. Taxi ner på stan och in på Karlsson´s. Där tappade vi väl ganska mycket bort oss på en gång. Men det blev hallon daiquries från en väldigt söt bartender. Det var den hypade drinken den kvällen så det bar till baren ganska omgående efter entree. Vi dansade inte så mycket utan det blev mest massor med snack med killar (!)

När stället stängde vid två tiden kom vi ut och då springer jag in i två stockholmskillar (87'or)! Så jäkla dryga men roliga. Jag är ganska elak i några kommentarer men det får man vara ibland. Jag säger till killen, som svar på hans dryga stil, " det finns ju en anledning till att du inte kommit på stockholms universitet eller handels så droppa attityden". Killen sa inget men han verkade som han förstod vad jag sa. Eller nåt? hahahhaha

På söndagen åkte jag hem med bussen kl 16. Jag somnade direkt och sov i tre timmar. Sen vaknade jag strax innan stockholm och vi stod still i köer. Jag var så jäkla hungrig så jag var tvungen att ta en banan. Men min slängpåse var borta. Så jag frågar försiktgt min granne om jag kan få låna hans påse för att slänga skalet. Det tar den här killen som the key to conversation. Han ställer frågor till mig i typ en timme. Det var allt från vad jag gjort i jönköping, om jag var trött, var jag bodde, om jag jobbade, vad jag gjorde på fritiden osv osv. Han var ganska osocial endå, man fick inget flow i konversationen och log aldrig riktigt ordentligt, skrattade inte en gång och hade samma röstton hela tiden. 

Han: vad läser du för bok?
jag: En deckare, Camilla Läckberg
Han: läser du mycket deckare?
Jag; jo det har blivit en hel del, jag gillar dem. 
Han; jag har aldrig läst en deckare
Jag; jasså,
Han: ja men jag har sett konceptet på TV
Jag; jasså det har du
Han; ja, jag läser mer Harry Potter, det är ju lite deckare kanske, man samlar ledtrådar och så
Jag; jo, jag har inte läst Harry Potter, men jag har sett konceptet på TV. 

Iallfall så var helgen otroligt trevlig och roliga. Tack Karin! 

Nu är jag fröken trötter, blev anklagad för att ha mens på jobbet. Dom tyckte väl att jag var lite kort i tonen. hahahhaha
Men jag fick en jäkla massa respekt i och med att killarna trodde jag var på dåligt humör. Jag tror det är min whisky-röst som gör det. Jag har en förmåga att få en väldigt mörk röst när jag är trött. 

Men jag har varit och tränat ändå idag. Blev arobics dans för tredje veckan i rad. 

Den här veckan är ganska lugn, jag behöver verkligen det för att landa i mig själv lite granna. Sen har jag knappt några pengar kvar heller så det blir mycket rester i veckan. 

Nu tv och sen sängen! 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback