sjukis

I natt vaknade jag vid halv tre tiden med jätteont i magen. Så jag låg och vred mig i smärtor fram till ungefär halv sex när jag äntligen somnade ordentligt. Sen sov jag fram till halv tolv med små undantag som ringande kollegor och frukost. Vid ett åkte jag till jobbet och jobbade undan några timmar. Imorgon blir jag hemma oavsett hur jag mår, men jag mår inge vidare nu så det ser ju inte bra ut. Den här veckan är verkligen inte en bra vecka att bli sjuk. Massor med saker inplanerade från och med onsdag.

Tisdag: Jobba hemma, tvättid på kvällen.
Onsdag: 2 viktiga möten ett i farsta ett i Upplands-Väsby, Solvalla på kvällen
Torsdag: P4 sittning hela dagen, ansiktsbehandling på kvällen
Fredag: P4 sittning, förmodligen en träff med en kompis
Lördag: Förmodligen IKEA, eller shopping i Farsta Centrum, utgång
Söndag: Bakisdag

Jag har verkligen inte tid att vara sjuk.

Men nåt som jag inte har gjort på länge och som passar bra när man är sjuk är en lista.

Höger- eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Allmänt nere och ont i magen, plus supertrött fast ungefär 14 timmar sömn.
Favoritgodis: Lakrits
Är det nåt du absolut inte äter: Korv annars det mesta
Kläder just nu: H&M strumpor, Levi´s jeans, vitt linne från Gina Tricot, Grå kofta från Stradivarius, varken parfym eller smink
Musik just nu: Energy 105,1, alla partymusik som finns
Vad sa du senast: Pratade med pappa i telefon och berättade sjukstatusen
Favorit-hangout: Coffie på birger Jarlsgatan, gott kaffe, mysig musik. Kokyo, japansk resturang på sveavägen, en ny favorit.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då? tidepok kan jag nog inte säga, men om jag fick välja ett annat årtionde så skulle jag välja 1965-1975, uppleva lite woodstock, bra musik, lite "live and let live", man slapp nog mycket oro på den tiden.
Fisk eller badkruka: Badkruka big time
Saft eller alkohol: ingen saft, knappt någon alkohol, men lite vodkabaserade drinkar går definitivt ner
Hur många kuddar sover du med: 3
Favoritväder: Sol och varma nätter
Om du var fast på en öde ö, 5 saker att ta med: Dator m. internet, mobiltelefon, bikini och en snygging.
Spelar du nåt instrument: Nej, men jag har både tagit pianolektioner och flöjtlektioner.
Morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska
Sparare eller slösare: Spara
Vem är viktigast för dig: Vilka är viktigaste för mig, min familj till 100%
Bästa film: oj... jag måste nog säga att den bästa filmen jag sett på länge var den tyska filmen "undergången" (tror jag den hette) som handlade om Hitlers sista dagar i bunkern i Berlin, baserad på hans närmaste sekreterares historia.
Tror på liv på andra planeter: Ja
Kommer du ihåg din första kärlek: ja, en söt liten pojke i samma lågstadieklass
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej, det gjorde jag nog inte ens då
Har du några homosexuella vänner: Inte vad jag vet
Tror du på mirakel: Absolut
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja
Ser du dig själv som tolerant mot andra: jag ser mig som tolerant mot andra männsikors livåskådning, livsval och bakgrund. Men jag behöver definitivt inte dela deras åsikter.
Har du en besatthet? Väskor, väskor och ytteligare väskor och läppglans

Kommentarer
Postat av: Jenny

du skulle nog inte ha skrivit det där om magsjuka i förra inlägget...
krya på dig!

2007-11-12 @ 22:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback