Slappar dag

Vilken slappar dag det har blivit idag. Pappa ringde kl halv tolv och väkte mig. Han och mamma skulle komma förbi och hjälpa mig att sätta upp IKEAS mörkläggningsgardin som jag köpte på min utflykt förra helgen. Men vad händer, jo den är för kort. Så det kommer bli en ny utflykt till IKEA sometime soon. Ärligt talat jag har ingen aning hur det gick till jag mätte innan jag åkte. Pappa och mamma åkte hem igen, och jag satte mig i soffan och nu är kl 2 och jag har inte gjort något ännu.

Det är riktigt dåligt väder ute, men jag måste nog ta mig ut och gå lite granna idag iallfall.

Och så en kommentar om schlager. Jag tycker det var rätt låt som vann, den är bra faktiskt. Diskussionen om väst. vs. öst känns lite obehaglig tycker jag. Jo dom har väldigt mycket fler grannländer än oss, dom har krigat i tio år med varandra men dom röstar banne mig på varandra iallfall eller Ryssland (Sovjet) som hade östländerna i fast grepp under 40 år. Men alla länder måste anstränga sig oxå för att kunna vinna. Alla länder har lika stor rätt att vinna. En låt från Frankrike, spanien, sverige eller england är inte mer värd än en från moldavien, georgien, armenien eller serbien. Många länder i väst vill inte ens vinna, det kostar ju så sjukt mycket pengar. Det verkar även som att det lönar sig att hamna i semifinalen om man går vidare, det är ofta dom som har hamnat högt upp i finalen.

Nu ska jag fortsätta den här slappardagen med att fixa och pyssla här hemma.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback