födelsedag

Igår firade jag min födelsedag med familjen. Det var en lugn dag med fika och en rulltårta som pappa lagat. Han hade funderat hela fredagen på hur han skulle göra. Sen åt vi bruscetta (som seden bör) och grillat till middag.

I födelsedagspresent väg blev jag helt chockad. Jag fick två set med tallrikar från Villeroy o Bosch. Mamma och Pappa har börjat min servissamling. Tack Tack Tack. Jag älskar den, har suktat efter denna servis i flera år. Men det har inte riktigt varit läge att börja köpa dessa dyra tallrikar tidigare. Men det kommer ta sin lilla tid. Men nu kan jag bjuda en middagsgäst med de nya tallrikarna.

Annars har jag fått en bricka till köket, vattenkaraff och en asiatisk kokbok. Tack så mycket!


(mycket köksgrejer blir det, men jag har ett underbart kök att fylla)


Sen har jag fått/och gett mig själv en mycket stor och efterlängtad födelsedagspresent. Ibland gäller det att bara våga och faktiskt bestämma sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback