Från stranden till partyt

Det här är bara fånigt. Jag har verkligen bott vid en strand flera veckor (som längst 9 veckor) (se bild nedan) och jag har aldrig känt mig sexig, snygg eller partysugen efter en dag på stranden. Det första man gör när man kommer hem är att slänga sig i duschen.

Detta är varför:

- Svett, när man ligger en hel dag vid en av medelhavets stränder (eller efter en kanonsommar i sverige oxå för den delen) så blir man fruktansvärt svettig, man luktar riktigt illa. Havet gör dig inte ren på något sätt. Man vill duscha!

- Du har salt över hela dig, huden stramar. Man vill smörja in sig.

- Du har sand över hela dig, allt från vaderna till navelen och öronen.

- Beachsvallet som man brukar prata om är mer än naturligt, men det är inte snyggt. Det är sand i hårbotten, det luktar illa, det är tovigt och står åt alla håll. Tvätta med balsam och sen kan du spreja med ocean mist om du vill.

Det jag kan abslut sträcka mig till att göra direkt från stranden är att:

1. gå och ta en kaffe på vår bar, då drar jag på mig mina hawaii-shorts med fickor där jag kan lägga alla mina "dyra" tillhörigheter så som några euro, nycklar och kameran om jag har den mé.

2. Marknaden, den ligger på andra sidan vägen från stranden och dagarna (läs år 8-15) när man gjorde sig snygg för att gå på markanden för man kunde ju se någon söt kille är långt borta. (Fast det skulle ju kunna vara en strategi för singelmig). Samma shorts och ett linne.

3. När jag går till vår lilla matbutik. När man har fått det där läskiga suget på chips (måste ha) för att man har obeskrivlig saltbrist. Även här samma shorts och linne.

Det har tagit mig många år att faktiskt inse detta, alla glossiga magasin har tagit bort alla dessa fakta.




Nu ska jag packa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback