Ett tankeexpriment

I och med att jag har varit hemma hela dagen så satte jag igång med middagen strax före fem, ätit klart vid sex, städat köket och tvättat två tröjor för hand (ett dåligt samvete).

När jag stod där och tvättade så började jag fundera på hur det skulle kännas att verkligen göra klart allt. Allt på att -göra- listan. Tänk dig att du gör allt klart. Städar, lagar, fixar, ringer samtalen, mailar, kollar upp hur du ska göra med pensionen. Skänker pengar till röda korset, gör alla inköp, alla måsten alla vill. Allt Allt Allt.

Hur skulle livet kännas efter det? Kan du tänka dig att vara absolut helt nöjd? Sätta dig i soffan och tänka. Jag har inga måsten, inga dåliga samveten, inga vill och inga ska. Ingenting!

Skulle det kännas tillfredställande? Tomt? Läskigt?

Eller skulle vi bara börja om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback