tja

några minuter bloggning innan idol börjar, som jag starkt tvivlar på att jag kommer hålla mig vaken genom. Men jag får absolut inte missa hejbaberiba, jag diggar det så mycket. Det är totalt min humor, imitationer av människor som man överdriver deras olika sidor. Åh jag vrider mig av skratt.

Imorgon går flyttlasset. Stor flyttbil är hyrd och det blir att jobba hela dagen tror jag. Om inte annat i lägenheten för att få ordning på allting.

ps.

Mina kära vänner, ni vet att jag vill er allra bästa och därför skriver jag detta. Jag räknar med (i framtiden) att ha ett antal framstående och duktiga makthavare i vänkretsen. Jag räknar hårt med en framstående mäklare med egen stor mäklarfirma, en pressansvarig i antingen politiken eller på något stort företag lika känd som lotti (eller vad hon hette?? haha det motsa sig själv) i allfall, fast kanske inte för en så tragisk händelse. Jag räknar med en framstående nationalekonom (eller två faktiskt) som ska sitta i riksbanken eller finnasdepartmentet kanske även en dag bli finansminister, jag räknar med en chef över riksrevisionen, jag räknar med en personaldirektör för ett av våra största företag i sverige (det är jag), jag räknar med en mycket framstående marknadsförare som har grym påverkan på våra köpvanor. Jag räknar med en ny bill gates som har tagit fram våra framtida kommunikationsmöjligheter. Jag räknar med en en grym jurist som kommer ta alla kriminella (inom valfritt område) och se till att de gör rätt för sig. Fasiken att jag inte känner nån läkare. 

Ser ni vad jag ser för er! Så för gudskull nu så jag inte behöver bli besviken. (Då ingenting stoppar er)
tänk på att
-betala er tv-license
-anlita inte svart arbetskraft
-jobba inte svart 
-betala in eran skatteskuld i tid
-ta upp allt i deklarationen, även sånt som inte har någon större relevans
-uttala inga idologiska kommentarer
-rök inte hasch
-handla inte på kort som inte tillhör er, även om det är sambons (bra att börja redan här, så man inte gör några misstag)
-snälla, köp inte toblerone
-radera aldrig sms, och ring alltid när ni lovat
-radra aldrig e-mail
-a-kassefuska inte
-köp inte lägenheter svart
-köp inte bostadsrätt vid omvandling om du röstar rött
-drick dig inte full på krogen
-tjafsa aldrig, jag menar, aldrig på krogen
-skyll aldrig ifrån dig oavsett hur mycket det är någon annans fel
-behåll inte gamla obetrodda ideer oavsett hur mycket du än tycker du har rätt

Nu så ska det säkert gå bra för er allihopa, Lycka till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback