Skansen och Stureplan

Nu är man tillbaka i den grå vardagen efter en helg av massor med roliga saker. Som jag berättade tidigare så hade familjen släktingar över från Italien. Det var hur roligt som helst. Vi bjöd på svensk mat och visade Stockholm. Det som var mest kul för mig var nog lördagen på skansen. Jag har inte varit på
skansen och sett djuren sedan mellanstadiet. Roliga minnen från utflykter med skolan poppade upp lite titt som tätt. Speciellt vid Solliden där man ofta åt sin medhavda matsäck.

Björnarna var så roliga, björnungarna klättrade i träden och lekte herran på täppan. De försökte förhindra varandra att komma upp. Om man säger så här, efter det kommer då jag aldrig att tro att man ska klättra upp i träd om man möter en björn i skogen. Dom är hur snabba som helst. Mamma och pappa björn var också ute och vilade på stenarna. Herr järv var ute och joggade och körde samma varv om och om igen. Så himmla roligt. Några vargar fick vi dock inte syn på.

Sen har jag upptäckt min absolut favorit tapet i skolhuset, helt fantstisk, i orginal sen 1910-tal. Den vill jag ha.

Senare på lördagen var jag och svirade i stureplansnatten. En god vän fyllde år och det firades med underbar middag på trevlig resturang (tack så mycket) och sen fortsatte vi på nattklubb. Drack svindyra drinkar och dansade hela natten. Jag hade så roligt. Men söndag gick mest åt att vara bakis. Sen drömde jag att jag fick höra att som arbetslös och inskriven på arbetsförmedlingen fick man inte dricka sig berusad för man representerade företaget Arbetsförmedlingen och då måste man dricka med måtta.....

Åh, appropå arbetsförmedlingen nu är Globens arbetsförmedling i ropet i en av våra kvällstidningar.  Det är den som jag tillhör. Jag har ju faktiskt inte heller fått komma på ett första möte ännu (men jag tillhör väl sök direkt kategorin). Jag undrar när det kommer till. Något måste verkligen förändras.

ha en bra fortsatt dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback