Önskelista

Jag fyller år snart och då kommer den oundvikliga frågan, vad önskar du dig?
Den frågan blir bara svårare och svårare desto äldre man blir. När man var liten så kunde jag säga exakt vad jag önska mig och hur mycket jag önskade mig, och det mesta stavades B A R B I E
Sen i tonåren så blev det pengar, pengar och pengar, sen blev man student och då blev det, micro och pengar pengar pengar. Så höll jag på ett par år tills jularna och födelsedagarna faktiskt hade täckt upp det mesta av vad jag behövde i mitt hem (glöm att jag gick och köpte brödkorg, mixer och såntdär själv).

Så plötsligt kunde jag önska mig exakt vad jag ville. Och det är nu det blev svårt. Första födelsedagen kallade jag det "onyttiga saker och då menar jag inte mat" alltså typ skönhetsprodukter, kläder, väskor osv.
Saker som igentligen inte fyllde någon funktion, utan bara min tillfredsställelse. Men nu så kan jag faktiskt gå och köpa sakerna själv och en annan sak, önskar jag mig en sak så betyder det att jag inte kommer få en annan sak, och det slutar med att jag kan inte bestämma mig längre.

Men för er som undrar: jag önskar mig allt som börjar eller slutar med "Bronze...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback