Det är varmt

Det är varmt. Jag har kommit på att jag tycker inte om sverige när det är så här varmt. Det är varmt på bussen, i tunnelbanan, på ica och i huset. Jag kan inte komma undan någonstanns. Tacka vet jag mille palle (Spanien, Mil Palmeras, red.am) om det är det varmt då går man bara in. Det är byggt för att liksom ta bort värmen inte behålla den som här. Jag blir tokig. Jag gjorde dumheten att öppna fönster när jag kom hem, dumt dumt dumt. Nu är det varmare än från början. 

Men men, på fredag går planet till Spanien. Jag har satt på en tvätt för nu ska det börjas planeras för packningen. Jag ska i försig knappt ha med mig någonting för jag ska shoppa så sjukt mycket. Jag bar till och med upp strykjärnet, jag har alltså storartade planer kan man säga. Jag ska göra en inventering oxå på vad som måste inhandlas. Det ska bli så kul och jag längtar så mycket. Jag ska få se vårat nya hus för första gången. Fast vi ägt det i ett år. Jag har inte varit där mer än sex dagar på två år. SKANDAL. Nu blir det i allfall 16 dagar. WHHOOO.

I lördags trodde jag att jag tappat bort en pappkasse med kläder och smink. Jag hade med mig för att byta om på jobbet till personalfesten som jag var med på i torsdags. Vi åkte ångbåt från slottskajen och åt middag på den, sen blev det tullhus 2 (Pontus by the sea, reds.anm). I lördags upptäcker jag att den finns inte hemma. Jag kan oxå tillägga att jag var mycket trött i fredags och somnade direkt efter middagen kl sju. Jag kunde bara inte för mitt liv komma ihåg vad jag gjort av påsen, och skräckscenariet var att jag glömt den på tunnelbanan. Jag höll på att börja gråta blod för det skulle innebära att jag tappat bort bara smink för 1500 kr, i försig bara tre produkter. I allafall jag lugnade ner mig och bestämde mig för att avvakta tills jag kommit till jobbet i allfall. Så idag när jag kommer in på jobbet och mitt rum så finns den inte där.....men jag kom dock ihåg att jag gått på toaletten innan jag åkte hem så jag går dit och tittar och där STOD DEN, min påse med mitt dyrbara smink. Tack gode gud. 

I lördags var jag och V och gjorde en, photoshooot (fotografering reds.amn.). Jag tror att varenda tjej, och en och annan kille för den delen oxå, har gjort det här by now. Vi skulle bli sminkade man skulle ta med tre outfits (för tio bilder, ska anmärkas, jag körde samma). Sminkningen var fruktansvärd, jag såg ut som en prosituerad, jag skämtar inte. Bruden gjorde mina ögonbryn en meter breda. Det var faktiskt inte ens kul. Hälften av alla där såg exakt likadana ut. Dom verkade tycka mycket om orange. Jag ville ha brunt, tja den var rätt orange den med. V;s "jag skulle vilja ha blått, grönt och svart" blev läskigt mycket likt rosa. Det var dock roligt. Fotografen kunde poserna som rinnande smör eller kanske ska tilläggas porr. Det var händer ovanför huvudet, händer i håret, som direkt taget från slitz eller moore, eller ja vad dom nu heter och hur dom nu ser ut. Sen tyckte de att vi skulle köpa bilderna för 350 kr styck, well fair fair det blev ju "billigare" desto fler du köpte och du kunde få alla tio bilderna för 2000 kronor!! Jag köpte ingen. Köplusten efter tre timmar av olidlig väntan i dånande radiomusik, prostitutions-sminkning och tio bilder av en mycket oengagerad fotograf som bara ville hem, skapade i allafall ingen köplust hos mig. Jag drog på mig solglasögonen snabbt och tvättade och skrubbade frenetiskt när jag kom hem. Min hud mår fortfarande skit. Det var det mest ohygienska jag varit med om. Jag undrar fortfarande hur många som fått använda samma svamp för fondation.....jag vet inte ens om jag vill veta.
Jag skrattar och kommer att skratta länge framöver åt denna eftermiddag, men faktum kvarstår det var tre timmar av mitt liv som aldrig kommer åter. Det gick även ut på att man skulle skriva upp sina vänner, jag lämnade inte från mig ett namn eller telefonnummer. Det kan låta glammoröst och härligt men ack så fel jag hade. 

Nu ska jag grotta ner mig en glamour tidning och äta hur mycket som helst av allt det goda jag köpt.

Kom i håg att dricka vatten alla ni som inte sitter inne på airconditioned kontorsrum.

ps. Sommarprataren idag, Johan Rehnborg var superbra. Lyssna på webben om ni missade. P1






   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback