Förändringar

Jag är inget fan av förändringar, har nog aldrig varit. Jag vill hinna tänka och förbereda mig på det som komma skall. Jag blir stressad och allmänt stingslig. Men ändå så förändras mitt liv konstant. Ja jag vet, det gör det. Men jag menar på så sätt att jag byter jobb ungefär var fjärde månad, kille ungefär varannat år inser att min utbildning som jag valt var kanske inte helt rätt och går in på ny bana. För att vara en tjej som inte gillar förändring så verkar jag väldigt förändringsbenägen. Vilket är tur iförsig. För annars hade ju inget hänt. Jag menar jag hade förmodligen aldrig flyttat till Öret, aldrig lärt känna nya människor som berikat mitt liv något fantastiskt, pendlat fram och tillbaka mellan stockholm och europa för att träffa pojkvännen.

Att byta jobb är underbart. Man märker faktiskt hur ett jobb leder till ett annat. Hur alla dom där timmarna på skitjobben betalat av sig i det långa loppet. Tack att jag inte är rädd för att ta jobb som inte är de mest glamorösa, och det skönaste är att jag gjorde det när jag pluggade och behövde lite extra cash och inte behöver ta dem nu. Okej nu har jag gått från ämnet, förändringar.

Men jag kan bara säga att förändringar är för det mesta enbart av godo, för det är alltid början till något helt nytt och man blir en erfarenhet rikare.Det är som att bli lite pånyttfödd varje gång.

Nu promenad, det är underbart väder ute.

ps. jag väntar på lite mer detaljer för helgen :) Kram

Kommentarer
Postat av: erika

Nyfiken, det låter positivt!

2006-08-31 @ 08:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback