Vilken underbar dag

Jag längtar efter våren och att det ska bli varmt, så man inte behöver oroa sig för vilken jacka man tar på sig och skor. Idag är det en underbar dag men förmodligen inte så varmt. Det får bli en promenad senare och så ska jag till gymmet i eftermiddag (tredje gången whooo).
 
I natt har jag drömt om klassfesten, viken katastrof, ni vet när man drömmer om ansikten man aldrig sett förut (ganska ovanligt faktiskt) och sen inte ens kan sätta ett namn till personerna för att man inte kommer ihåg dem. Jag måste leta fram en skolkatalog.

Jo just det, i fredags kom arbetsgivarintyget. Jättebra för då kan jag skicka in ansökan om a-kassa på måndag. Men jag måste ringa a-kassan för på arbetsförmedlingen (AF) så fyller man i ansökan på datorn och skriver ut den. Då hade jag fyllt i uppsägan pga arbetsbrist, men nu på arbetsgivarintyget så står det provanställning upphört. Så det måste jag kolla. Jag har hört så många skräckhistorier om a-kassan så jag vill inte ta några chanser.

Ha en skön söndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback