Svar

Nu har jag fått svar och det blev ett negativt svar, men det är ok. Jag fick faktiskt rätt så mycket feedback fast de hade sagt att de inte skulle ha någon tid för sånt. Det hade varit en blandad uppfattning om mig och att jag hade gjort bra i från mig på den andra övningen (väntat) men mindre bra i från mig på den första (väntat). Dom tyckte dock att jag är en bra kandidat för företaget och föreslog några andra alternativ för mig (längre fram i höst). Dom förstod nog, som jag, att sälj är nog inte min grej i allafall.

Men lite kritik har jag dock, om man ska ha ett traineeprogram varför då ta in personer som redan är etablerade på arbetsmarknaden som säljare? Jag trodde ett traineeprogram handlade om att man tar in nyligen examinerade studenter med potential.

Kommentarer
Postat av: erika

Nej, vad synd - verkligen! Men det låter ju som om du tar det ganska bra. Dessutom har du onekligen en poäng om det nu är så att sälj inte är det som du vill syssla med. Som det så uppiggande heter, det kommer fler chanser!

Jag har också funderat på det där vilken typ av människor som rekryteras in till traineeprogram. Den uppfattningen som jag har om dessa typer av program (som det verkar ha gått inflation i och var och varannat företag bara måste ha för att var med på marknaden) är det ska vara till för just nyutexade som ska ges en chans till start på karriären/arbetslivet. Därigenom ska man ha möjlighet att samla på sig den eftertraktade erfarenhet som alla efterfrågar. Men vad gör företagen (i varje fall de program som jag om möjligt har närmat mig)? Jo, precis som du säger, de tar in kandidater med en redan relativt gedigen bakgrund inom det specifika området! Har man inte tappat poängen? Återigen ställer jag mig frågan; hur ska man få erfarenhet när man aldrig ges chansen att införskaffa den? (nej, jag är inte alls bitter...)

Nåja, ha nu en bra dag i det soliga vädret och njut av att det snart är sommar!

2006-04-27 @ 08:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback