Jippi

Jag har kommit vidare i första utgallringen till ett traineprogram på ett av världens största dataföretag.
Det innebär ett första möte den 25 april. Så himmla roligt. Konkurrensen kommer att vara mördande for sure. Men jag är med fortfarande.

Var på AF-möte idag, intressant kan jag bara säga och då syftar jag inte på innehållet utan mer på människorna, vilka typer det finns. Satt och muttrade och skulle diskutera alla dåliga erfarenhet som existerade med AF. Medans det killen sa var faktiskt ganska vettigt och gav mig lite svar på vad det faktiskt innebär att söka ett lämpligt arbete och vad aktivt sökande är-Och sen berättande han att det finns mycket resurser för tillfället, ja tacka fn för det, arbetslösheten måste döljas på alla sätt som finns. I allafall till tredje söndagen i september.

Kommentarer
Postat av: Anna T

Grattis!! Då håller jag tummarna för att du kommer vidare nästa steg också...i vilket fall så måste du ju se det som en liten seger att komma vidare en bit, tänk vad många ansökningar man skriver som bara liksom försvinner, som om dom egentligen aldrig existerat!

Man får alltid höra mer eller mindre tragiska historier om möten på AF. Det budskap som fastnade i mitt huvud efter mitt möte där var att "den bästa tiden att vara arbetslös är nu, när det är valår". Låter väl mer tragiskt än peppande!? Dessutom blev arbetsförmedlaren ställd mot väggen och tvingades erkänna att deras främsta mission var att förmedla bidrag, inte jobb. Bra att dom står för det i alla fall!!

2006-04-12 @ 16:51:20
Postat av: erika

Vad roligt, instämmer med föregående inlägg. Nu håller vi tummarna och ser det som en jätteprestation att du kommit med i första urvalet. Sedan hoppas vi naturligtvis på en fortsättning!

Ja, AF är verkligen ett kapitel för sig. Vad bra att han som höll i det hela faktiskt hade något vettigt att säga. Tyvärr har jag inte samma trevliga erfarenhet av det där "först informationsmötet".

Glad påsk alla ni där ute som söker jobb (och till er övriga också)

2006-04-13 @ 09:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback